Les famílies

Per tal d'iniciar les dues sessions preparades per començar el procés de participació amb les famílies s’incideix en la difusió per aconseguir el màxim de representació i implicació possible. És així, com es reparteixen flyers, es pengen cartells i reiteradament es dóna la informació a partir del boca a boca.

Explicació de les dinàmiques:
La primera sessió es duu a terme a l’equipament del Pou de la Figuera i hi participen un total de 9 persones. S’escull aquest lloc perquè és proper a una de les zones on interactuen més les famílies (el Forat de la vergonya), i per tant s’aconsegueix visibilitat de l’activitat. S’explica en què consisteix l’activitat i el context pel qual s’està plantejant aquest procés participatiu. A continuació, es demana que escriguin en uns papers què pensen del barri i en uns altres papers de diferent color quines propostes educatives proposen. Autònomament es van aixecant i enganxant els papers en els cartells corresponents i seguidament es fa una posada en comú. Ràpidament surten diferents propostes, ja que tenen clares les necessitats del barri i demanen un espai concret per dedicar més temps a parlar de les diferents cultures, i reflexionen sobre si hi ha o no integració al barri. Finalment es conclou amb un pica a pica, mentre es van acabant de definir les diferents propostes.

A la segona activitat es duu a terme una de les propostes que s’han dit durant la primera jornada. D’aquesta forma, escriuen una recepta de cuina que considerin que és important a la seva cultura o al seu dia a dia i que vulguin ensenyar-la a una persona que té una cultura diferent. S’inicia un moment de converses en el qual a més a més d’intercanviar coneixements de cuina comencen a parlar de diferents aspectes de la seva cultura. Finalment són informades de com podran votar per tal de decidir les tres propostes educatives finalistes. Hi participen un total de 9 persones (mares de nens/es del Centre Obert Tria) i l’activitat es realitza a l’equipament del Pou de la Figuera. 

Com és el barri? 
“És bonic, però falta que els immigrants el respectin. Falta neteja. És bonic però la gent l’espatlla, no hi ha respecte. Hi ha gent que viu malament, que no té casa i hi ha molts pisos tancats. És alegre, multiracial i molt familiar. El hivern és fosc i l’estiu il·luminat”. 

Quins recursos penses que falten? 
“Més activitats al barri i per les mares. Casals per a nens/es de tres a sis anys. Hi ha poques festes per als nens/es. Accés a l’hort. Més parcs amb gronxadors i altres jocs per als nens/es. Millorar la recollida de les defecacions dels gossos. Més ludoteques per als menors de sis anys. Activitats de caps de setmana per a nens/es i joves. Espais per poder practicar esports i activitats esportives organitzades. Poder tenir accés als museus amb preus més assequibles. Problemes amb el temps d’espera/receptes/derivacions especialistes”.


Quines activitats proposaries?
- Informàtica (cursos d’Internet, per realitzar currículums,etc.)
- Cursos de català i castellà per a nouvinguts i no nouvinguts.
- Tallers de cuina cultural.
- Cursos d’anglès.
- Classes de ball (salsa, merengue, dansa ventre, etc...)
- Taller de costura (proposta de fer disfresses per als infants)
- Activitat de l’hort per a les mares.
- Tallers de ioga.
- Intercanvi d’idiomes (àrab/català/castellà)