Els infants

Explicació de les dinàmiques:
La primera activitat consisteix a reconèixer diferents objectes que es troben en una caixa i han de dir si els han vist o no al barri. Seguidament fan un mural amb tot el que per ells i elles és important del lloc on viuen. És així, com ràpidament s’observen els llocs que per a ells i elles són fonamentals al seu barri.

A la segona activitat es troben un personatge que ve d’un altre planeta i s’ha perdut anant a parar al barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera. Han de realitzar tot un seguit de proves per tal de conèixer el barri, conèixer les necessitats i proposar activitats que els resultin interessants.

Participen un total de 15 nens/es i l’activitat es realitza als carrers del barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera.

Recull de percepcions: 
A la primera activitat, que consistia a fer un dibuix del barri i reconèixer elements del barri, tenen com a referència del barri el Forat de la Vergonya. Parlen de baralles i robatoris amb molta naturalitat...
Espai públic/mobilitat:
- Hi ha papereres, però es veu brossa al carrer.
- El contenidor de plàstic està ple i el de vidre buit.
- El barri està brut.
- Encara que hi ha contenidors la gent embruta i no té cura.

Convivència:
- Hi ha gent de tot arreu: del Marroc, de la República Dominicana, etc.
- Els grups es relacionen entre ells.
- Encara que hi ha baralles, hi ha policia per arreglar-ho.

Recursos culturals:
- “Ens agradaria que hi hagués circ”.
- “A l’escola i a la Barceloneta hi ha biblioteca”.
- Han anat al museu Picasso.
- Els agrada el hip hop, alguns diuen que ho fan a l’escola.
- Al Pere Vila es fan esports, a Baixeres hi ha biblioteca i es fan esports, a l’Esquitx hi ha jocs.
- Els agradaria que a la biblioteca es fessin titelles o jocs.
- Els agradaria aprendre fotografia per fer una exposició al barri.
- Volen aprendre a ballar.
- A la plaça quan s’acaba de fer deures es juga: a fet i amagar, a nines...

Recursos educatius:
- Fer circ, exercici, jugar a futbol, cuidar animals, jugar...
- Saltar a la corda, jugar al Tria.
- Anar a la piscina.
- Passejar.
- Coneixen i identifiquen els recursos educatius del barri com les escoles i l’Esquitx i Tria.

Habitatge:
- A casa la majoria han dibuixat una xemeneia i les primeres coses que han posat a dins han estat taula i cadires, televisors i nevera.
- Els hi agradaria tenir joguines.

Salut:
1. Fas esport? Quin esport t’agrada?
Contesten que no 2 i 7 que sí. Jocs que els hi agraden: futbol 5, jocs de saltar i picar 1, córrer i saltar 3, bàsquet 4, patinatge 1, piscina 1, voleibol 1, nedar 2.
2. Com es diu el teu metge?
8 coneixen el nom del metge i 1 no.
3. Què sopes?
Sopa, carn, iogurt, pollastre, poma, puré, salsitxes, suc de maduixa, espaguetis, llenties, calamars, fruita, pizza, pollastre, enciam, arròs, verdura, carn, patates fregides, espinacs...